dimecres, 30 de maig de 2012

Una dieta equilibrada per tenir un cabell saludable



Quan el xampú, el condicionador i el sèrum de brillantor no acompanyen a tenir aquest aspecte jove i saludable que voldries del teu cabell, llavors, hauries de plantejar-te menjar certs aliments que ajuden a tenir un cabell més sa i amb més vitalitat.

Certs aliments a la dieta de forma habitual, ajuden a aportar lluentor addicional al teu cabell i, entre altres coses, a enfortir teu cabell.

El nostre cabell, igual que les ungles i la pell, estan en contínua renovació, té les arrels en la sang i es nodreix del sistema digestiu, els tres es poden veure seriosament danyats si no portem una alimentació adequada.

Una alimentació saludable es compon de la barreja adequada de proteïnes, carbohidrats complexos, vitamines i minerals. Els nutricionistes del cabell suggereixen, com a pilar fonamental, una ingesta suficient de proteïnes, ja que és el bloc principal per als cabells. Els hidrats de carboni complets ajuden a acoblar la connexió de les proteïnes amb el creixement del cabell. Una vegada el cabell té l'aportació suficient de proteïnes, el ferro és absorbit amb facilitat, sent el mineral més important per al creixement del cabell. Altres vitamines i minerals importants són: la B5, la B6, àcid fòlic i zinc.

L'idoni seria fer un esmorzar ric en proteïnes, ja que al matí és quan els fòlics del cabell estan al nivell més baix del dia.

Proteïnes:
Beneficis: Aporta brillantor, afavoreix un cabell resistent i afavoreix el creixement del cabell.

Aliments: carn, peix, ous, lactis desnatats i derivats, llegums

Vitamin B5:
Beneficis: Pot prevenir els cabells blancs.

Aliments: Ous, pa integral i cereals, pèsols, fruits secs, patates i coliflor.

Vitamin B6:
Beneficis: Evita la caiguda del cabell, el tonifica i l'hidrata.

Aliments: pa, arròs integral i nous

Ferro:
Beneficis: Enforteix el cuir cabellut i afavoreix el creixement del cabell.

Aliments: Verdures de fulla verda, peix, marisc, cereals integrals, vísceres, llegums i carns.

Omega 3:
Beneficis: Prevé el cabell trencadís.

Aliments: nous, salmó, tonyina, llavors de carbassa

Zinc:
Beneficis: Preveu la caiguda del cabell i evita la seborrea.

Aliments: carn de vedella, xai, cereals integrals, nous, ostres, pèsols, cranc, patates i albergínies.

Calci:
Beneficis: Aporta textura al cabell i afavoreix el creixement per a un cabell saludable.

Aliments: llet desnatada, formatge baix en greix, iogurt baix en greix, salmó en llauna.

Biotina:
Beneficis: Pot ajudar a un creixement del cabell més ràpid.

Aliments: ous, civada, soja, ordi, blat de moro, pa integral, bolets, coliflor, cacauets i formatge.

Avui dia, és difícil mantenir una dieta assegurant el subministrament dels aliments necessaris per a la salut capil-lar, per això que al mercat també hi ha molts complements alimentaris de vitamines i minerals que ajuden a mantenir el cabell saludable, encara que és millor administrar-la directament a través dels aliments. És important que no abusis dels greixos ni del cafè, ja que els greixos faciliten la caiguda del cabell i el cafè irrita el sistema nerviós. És recomanable beure molta aigua, com a mínim 2 litres al dia.